Cyfrobit

 

Informacje i pomoc techniczna

 

Informacje dla początkujacych

Internet umożliwia Ci dostęp do ogólnoświatowej sieci. Dzięki temu będziesz mógł korzystać z wielu usług takich jak: przeglądanie stron internetowych, korzystanie z elektronicznej poczty email, rozmowy ze znajomymi, sieci społecznościowe, zakupy w sklepach internetowych, słuchanie muzyki, oglądanie filmów i wiele, wiele więcej. Do przeglądania Internetu wystarczy komputer biurowy z zainstalowaną przegladarką (np.Firefox, którego polecamy) Dla bezpieczenstwa konieczne należy zainstalować program antywirusowy oraz w razie potrzeby systemową zapore sieciowa (firewall). Oba programy pomogą nam uchronić sie przez szkodliwym oprogramowaniem z Internetu. Jednakże należy mieć na uwadze, żeby nie korzystać z witryn o podejrzanej reputacji, a jesli sie taka trafi nie należy pobierac z niej podejrzanych plików.


Informacje o zagrożeniach w sieci Internet.

Komputer (użytkownika domowego lub biznesowego) wykorzystujący dostęp do sieci internet, jest narażony na ataki, których źródłem jest oprogramowanie oraz człowiek. Zapobieganie tym atakom jest możliwe pod warunkiem zastosowania podstawowych zasad bezpieczeństwa, na które składają się:

  • stosowanie zapory sieciowej (firewalla),
  • stosowanie oprogramowania antywirusowego i anty-spyware,
  • aktualizacja oprogramowania antywirusowego i anty-spyware,
  • wykonywanie kopii bezpieczeństwa istotnych danych przechowywanych na komputerze,
  • stosowanie silnych haseł,
  • ochrona danych osobowych.

Podstawowe elementy bezpieczeństwa sieci w standardzie Wi-Fi uwzględnione przez administratora (zarówno domowego jak i sieci firmowej) powinny obejmować:

  • ograniczenie zasięgu sieci do niezbędnego minimum,
  • ustawienie ukrywania identyfikatora sieci tzw. SSID (ang. Service Set Identifier),
  • stosowanie protokołów zabezpieczeń na poziomie WPA/WPA2,
  • zastosowanie filtracji użytkowników upoważnionych do korzystania z sieci bezprzewodowej.

Informacje o sprawdzaniu jakości połączenia.

Każdy może sprawdzić jaka jest w danej chwili przepływność łącza dostępowego. Pomiar jest realizowany przez aplikację użytkownika i polega na wymianie pakietów z wykorzystaniem określonego protokołu pomiędzy komputerem użytkownika a określonym komputerem w sieci internet. Aby sprawdzić przepływność łącza należy skorzystać z aplikacji na stronach www.speedtest.net lub www.speedtest.pl i uruchomić test. Ponadto informujemy iż:

  • przepływność łącza do internetu jest deklarowaną wartością maksymalną,
  • przepływność łącza zależy od rodzaju usługi (http, ftp, torrent) oraz od lokalizacji geograficznej serwera docelowego, dlatego może nie być osiągana w 100% w trakcie eksploatacji usługi,
  • wynik pomiaru przepływności może być zafałszowany przez aplikacje, które działając „w tle” na komputerze użytkownika korzystają również z wymiany danych przez internet (np. komunikatory, programy wymiany plików P2P). Istotnym warunkiem wiarygodności jest więc również wyłączenie tego typu aplikacji przed rozpoczęciem pomiaru, a także wyłączenie pozostałych urządzeń (laptop, tablet), które także mogą pobierać dane z internetu,
  • wynik pomiaru ma charakter szacunkowy i powinien służyć jedynie ocenie stanu łącza dostępowego.

Co zrobić gdy nie dziala Internet.

Jesli nie masz dostępu do sieci Internet, znim skontaktujesz sie z naszą firmą sprawdź kilka istotnych rzeczy:

  • czy wszystkie wtyczki sa prawidłowo podłączone,
  • czy kable od instalacji internetowej lub antena nie są uszkodzone,
  • czy karta sieciowa w systemie Windows służąca do komunikacji jest włączona,
  • czy dostepu do Internetu nie blokuje nieprawidłowo skonfigurowany program antywirusowy, firewall lub inna aplikacja,
  • czy na urządzeniu nadawczo-odbiorczym lub innym sprzęcie sieciowym świecą sie kontrolki (diody) sygnalizujące prace urządzenia,
  • wskazane jest na kilkanaście sekund wyłączyc z prądu zasilacz urządzenia nadawczo-odbiorczego, po czym właczyc ponownie - po przeresetowaniu urządzenie powinno samoczynnie nawiązać połaczenie i rozpocząć prawidłową pracę,
  • jeśli w gospodarstwie domowym do Internetu podłaczonych jest wiecęj komputerów, nalezy sprawdzić czy problem występuje na wszystkich komputerach, czy dotyczy tylko jednego,
  • jeśli system operacyjny lub przeglądarka zgłasza błąd, nalezy zanotować numer tego błedu w celu pózniejszego przekazania serwisowi.

Zgłaszanie awarii i serwis

Zgłoszenia awarii przyjmujemy telefoniczne od poniedzialku do piątku w godzinach 09:00 - 16:00 pod numerami: (33) 444 60 44 lub 509 692 401. Zgłoszenie usterki powinno zawierać imię, nazwisko, adres abonenta oraz numer umowy. Należy opisać zdarzenie oraz podać informacje jak długo dany problem występuje.


Konfiguracja sieci

Instalacje w technologi 5GHz, AirMax oraz z wykorzystaniem routera kablowego nie wymagają jakiejkolwiek ingerencji użytkownika w proces konfiguracji, wystarczy wpiąc wtyczkę kabla sieciowego do karty sieciowej w komputerze. Konfiguracja przyznawana jest automatyczne.


Instalacje z routerem bezprzewodowym (wifi). Należy podłączyć się do sieci domowej użytkownika i wpisać hasło sieci bezprzewodowej (klucz WEP/WPA/WPA2). Po prawidłowym wpisaniu hasła pozostała konfiguracja przyznawana jest automatycznie.

 

Obejmujemy zasięgiem miejscowości:

Kozy, Pisarzowice, Kobiernice, Hecznarowice, Bujaków, Kęty Podlesie, Bielsko-Biała i okolice

Bezpłatny pomiar warunków technicznych

  • Jeśli są Państwo zainteresowani naszą ofertą lub mają jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerami: (33) 444 60 44 lub 509 692 401